maandag 17 oktober 2016

Theaterkamp Vierhouten - maandag


Maandag was het eindelijk zover! Met heel Pabo 2 op theaterkamp in Vierhouten. De opdracht was: met de klas een voorstelling maken voor kinderen, met een klassiek stuk er in. Het zou een origineel stuk worden met licht, geluid, kleur en decor.
Samen met 3 andere studiegenoten ben ik met de auto naar Nunspeet gereisd. Daar hebben we de auto neergezet en hebben we ons aangesloten bij de groep. Vervolgens liepen we met de groep naar het kamp. Het was ongeveer anderhalf uur lopen. Onderweg moesten we ook een aantal opdrachten uitvoeren.
Eenmaal aangekomen bij het kamp, ben ik gelijk naar mijn kamer gegaan. Hier sliep ik met 3 gezellige studiegenoten. Hierna ging ik het kamp en onze woonkamer verkennen. Vervolgens kwamen we als groep bij elkaar en werd er een toespraak gehouden door de studentcoaches. Bij een kamp hoort natuurlijk ook corvee!
              
 De corveelijsten gingen we dan ook gelijk invullen. Na het invullen gingen we met de klas naar buiten om een aantal ''theaterspelletjes te doen''. Het ''tableau vivant'' en ''Bob de Weasel'' zijn me erg bijgebleven''. Verder hadden we nog wat vrije tijd.
Rond het avondeten moest iedereen naar het amfitheater komen. Daar moest je op volgorde van lengte staan en zo werden we groepen ingedeeld voor het avondeten.
In de avond gingen we ‘’’levend cluedo’’ spelen, waarbij je je eigen groep mocht samenstellen. Met je groep moest je erachter komen waar Romeo vermoord werd, met wat hij vermoord werd en door wie hij vermoord werd. De studentcoaches speelde allemaal een personage die een rol spelen in het leven van Romeo. Wij als groep moesten de juiste vragen stellen om achter de moord te komen.

Na het spel ging ik naar bed om fit te zijn voor de volgende dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten