maandag 17 oktober 2016

Theaterkamp Vierhouten - woensdag


En dan gaat opeens het brandalarm rond 03:00. Iedereen moest het gebouw verlaten. Dit omdat een aantal studenten tosti’s aan het maken waren, wat nogal uit de hand liep. Bloedchagrijnig liep ik naar buiten in mijn pyjama en koud dat ik het had! Gelukkig konden we snel naar binnen en kon ik weer (lekker) doorslapen.
Mijn wekker ging om 7:30 uur, want om 8:30 gingen we ontbijten. Na het ontbijt gingen we aan de slag met het decor voor onze voorstelling, wat ongeveer heel de ochtend duurde. Ook kregen we als klas nog de opdracht om het liedje ‘’het regent zonnestalen’’ van Acda en de Munnik te vervormen tot een eigen lied, met een aantal verplichte woorden erin. In de middag werden de taken voor de voorstelling verdeeld. Een groep hield zich bezig met de dans, het tableau vivant en het toneelstuk. Ook werd de ‘’kwade kant’’ en ‘’’de goede kant’’ verdeeld.

Bij het avondeten mocht je zelf kiezen in welke woonkamer je ging eten. Na het avondeten oefende we met de klas nog het lied. In de avond was er een lichtshow, waar de mensen van het licht en geluid lieten zien wat je allemaal met licht en geluid kon doen in je voorstelling. Het idee hiervan was dus dat je ideeën op kon doen. Hierna hadden we een kampvuur waar iedere klas zijn aangepaste lied zong.
Na het kampvuur ging ik naar bed, want de dag erop zou een zware dag worden!

Songtekst:

Couplet 1

Ik ben in Vierhouten en hoopte op de zon.
Maar helaas was schaduw alles at ik vond.
Dat was balen, maar wat doe ik hier nu aan.
Kan toch moeilijk in m'n eentje.. terug naar huis toe gaan.


Refrein

O, en ik rijd in m'n Ferrari
O, wat is het leven zo toch fijn
En gelukkig, ja gelukkig heb ik geen hoofdpijn


Couplet 2

We hebben Iris uit de tuinbouw weggehaald.
Daarmee hebben we het nieuwsbericht gehaald.
En ook Frans die gaat gezellig met ons mee, ja zij zijn de begeleiders...

Van de leukste klas 2D!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten